Grupa Constructor żegluje z marynarką wojenną USA

  • Grupa Constructor żegluje z marynarką wojenną USA

Grupa Constructor żegluje z marynarką wojenną USA

Przedstawiciele Constructor Group AS, wraz z przedstawicielami Automation Integrators odwiedzili stocznię Portsmouth marynarki wojennej USA w Kittery w stanie Maine.

Podczas tej wizyty, przedstawiciele naszej grupy projektowej spotkali się z kierownictwem DLA i Code 980 Electrical Engineering, firmami które są odpowiedzialne za zakupy wyposażenia na potrzeby bazy atomowych okrętów podwodnych USA. Grupa pojechała do Portsmouth w celu kontroli i weryfikacji ostatnio dostarczonych 6 maszyn typu Paternoster i omówienia przyszłych potrzeb zautomatyzowanych rozwiązań składowania, włączając w to zakup, już zamówionej, pierwszej maszyny windowej typu Tornado VLM dla amerykańskiej Marynarki Wojennej, która zostanie dostarczona w 2015 roku.

Dotychczas dostarczono 6 maszyn typu Paternoster o wysokości 9m z półką o długości 4,1m, które oferowały łączną ilość 44 półek w każdej z maszyn. Zaproponowane rozwiązanie zapewniło osiągnięcie imponującego rezultatu w postaci 352m2 pojemności składowania na zaledwie 35m2 powierzchni podłogi. W rezultacie, w pełni zaspokojono potrzeby magazynowe i uzyskano dodatkową powierzchnię, która umożliwiła przyspieszenie i usprawnienie operacji logistycznych.

Dziś, 9000 pojedynczych części do atomowych łodzi podwodnych jest z łatwością identyfikowane za pomocą kodów kreskowych i składowane w dedykowanych lokalizacjach, przypisanych dla każdego rodzaju części w maszynach Paternoster. Umożliwia to bardzo sprawne i szybkie pobranie dowolnej części, która w danym momencie jest potrzebna. Nie byłoby to możliwe bez odpowiedniej logistyki, która w połączeniu z maszynami magazynowymi sprawnie zarządza zasobami materiałowymi.

Ponieważ Marynarka Wojenna USA kontynuuje reorganizację swoich obiektów technicznych w celu ich przystosowania do planowanego wzrostu potrzeb, unikatowe rozwiązania zaoferowane przez grupę Constructor, będą w dalszym ciągu znacząco wpływały na usprawnienie działalności operacyjnej w bazach DLA i Marynarki USA.

Stocznia w Portsmouth ma trzy suche doki oraz hale ze specjalistycznymi maszynami magazynowymi i jest zdolna do dokowania wszystkich używanych przez USA klas okrętów podwodnych, w tym klasy Los Angeles, Ohio i Virginia.  Aleksandria jest trzecim okrętem Marynarki USA któremu nadano nazwę miasta, które jest zarówno w stanie Luizjana jak i Virginia oraz jest siódmym "ulepszonym" okrętem podwodnym klasy Los Angeles o napędzie atomowym.